Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023

ALBATROS DV/va German World War I fighter aircraft.

      Κατά τη διάρκεια του Α' παγκοσμίου πολέμου οι διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των αντιμαχόμενων πλευρών πέρα από τις τρομακτικά μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό και κάθε είδους τεράστιες  καταστροφές, δημιούργησαν ως αντίβαρο σε αυτά, την τεχνολογική ανάπτυξη με αλματώδεις ρυθμούς σε πολλούς τομείς. Η αεροπορία που ήταν μια σχετικά καινούργια εξέλιξη στην ανθρώπινη ιστορία εκείνης της εποχής, ( αρχές του εικοστού αιώνα ),  καθώς έγινε αμέσως αντιληπτό ότι μπορούσε να διαδραματίσει τεράστιο ρόλο στους στρατιωτικούς συσχετισμούς και τις δυνάμεις των κρατών, αναπτύχθηκε ως ξεχωριστός κλάδος των ενόπλων δυνάμεων των προηγμένων χωρών της Ευρώπης αλλά και παγκόσμια.





Στους ουρανούς πάνω από την Ευρώπη συγκρούστηκαν δεκάδες διαφορετικά αεροσκάφη που σχεδιάζονταν διαρκώς ανανεωμένα, αφού οι ανάγκες των αερομαχιών αλλά και της στρατηγικής διαμορφώνονταν συνεχώς μετά από κάθε αποστολή που εκτελούσαν. Η Γερμανία  ( Κεντρικές δυνάμεις η Τριπλή συμμαχία, Γερμανία - Αυστροουγγαρία - Ιταλία ) είχε αναπτύξει από το 1916 τα μονοθέσια αεροσκάφη Albatros DV κατασκευάζοντας περίπου 900 από αυτά και 1612 Albatros DV/va για την Luftwaffe, πριν σταματήσει η παραγωγή τους τον Απρίλιο του 1918.






Το Albatros DV/va μπορεί να  ''κλείδωσε '' την απόδοση των συμμαχικών μαχητικών αλλά κατασκευάστηκε σε μεγάλους αριθμούς εστιάζοντας στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα.




Πολλοί χάθηκαν στη μάχη  τόσο από συμμαχικά αεροσκάφη όσο και από την δομική αστοχία της κάτω πτέρυγας. Το 1918 απαγορεύτηκε η παρατεταμένη κατάδυση σε αεροσκάφη DV.



Με άνοιγμα φτερών 9,04 μέτρα / 29 ft και μήκος 7,33 μέτρα / 24 ft και με έναν εξακύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα Mercedes D.III  200 hp ήταν ένα ευέλικτο και γρήγορο μαχητικό του 1917 - 1918 





MAXIMUM ALTITUDE -  Μέγιστο υπηρεσιακό υψόμετρο :  5.700 Μέτρα / 18.700 ft




ΟΠΛΙΣΜΟΣ : Δύο πολυβόλα Spantau LMG 8/15 των 7,9 mm / 0,31 in













Χρησιμοποιήθηκε στο θέατρο των επιχειρήσεων του Δυτικού μετώπου καθώς επίσης στην Ιταλία και την Παλαιστίνη.



Βαμμένο ως αεροσκάφος DV αυτό το αντίγραφο κατασκευάστηκε στην Νέα Ζηλανδία από την εταιρεία ''The Vintage Aviator Ltd " το 2011. Χρησιμοποιήθηκε ένας αυθεντικός κινητήρας Mercendes D.III από τη συλλογή του μουσείου της RAF και αντιπροσωπεύει ένα αεροσκάφος που πετούσε το 1918 στο Δυτικό μέτωπο.



Η ΖΩΗ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ

Οι πιλότοι και οι παρατηρητές στον αέρα δεν θα μπορούσαν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς ένα τεράστιο δίκτυο υποστήριξης στο έδαφος. Κάθε μοίρα χρειαζόταν περίπου 25 πληρώματα αεροσκαφών και 175 πληρώματα εδάφους για να παραμείνει επιχειρησιακή.





Οπλουργοί, εγκαταστάτες και μηχανικοί εργάζονταν σε αεροπλάνα και κινητήρες, ενώ αξιωματικοί σύνδεσμοι και φωτογραφικές ομάδες επεξεργάζονταν πληροφορίες που συγκέντρωναν τα πληρώματα των αεροσκαφών.




Τα ασφαλισμένα όπλα ήταν έτοιμα για επιχειρήσεις και οι επικεφαλής παραλάβαιναν όλα όσα χρειαζόταν η μοίρα, συμπεριλαμβανομένων των ειδών ένδυσης και των καυσίμων.



Από τις κατώτερες τάξεις μέχρι τους ανώτερους αξιωματικούς όλο το προσωπικό είχε να παίξει σημαντικό ρόλο.




Το αμερικανικό αυτοκίνητο Ford Model T  Light Tender έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διάρκεια του Α' παγκοσμίου πολέμου στις στρατιωτικές υπηρεσίες των δυνάμεων της ΑΝΤΑΝΤ ( Ήταν η συμμαχία της Αγγλίας και Γαλλίας ενάντια στην συμμαχία των Γερμανών με την Αυστροουγγαρία και Ιταλία ).  Αν και ο κατασκευαστής του Henry Ford είχε δηλώσει ότι δεν θα επέτρεπε τη χρήση του οχήματος αυτού στην Ευρώπη αυτό δεν συνέβη. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2896 cc και μπορούσε να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 72 km/h η 40 mph, διανύοντας περίπου 16 - 25 μίλια με ένα γαλόνι καυσίμου. Αυτό το καθιστούσε απαραίτητο και αξιόπιστο ως στρατιωτικό όχημα και έτσι χρησιμοποιήθηκε για μεταφορές , ως ασθενοφόρο, πυροσβεστικό και σε διάφορους ρόλους ακόμη.
Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1914 και κυκλοφορούσε παντού ως και το 1930.










                                                                      Φεβρουάριος 2023


                                                 Κείμενο και φωτογραφίες : Σάκης Μπιλέτσιος


  Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση μέρους η ολόκληρης αυτής της δημοσίευσης χωρίς την έγγραφη άδεια του δημιουργού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου